עומדים בשער

ביקורת על תקשורת הספורט

האתר הצהוב בכושר שיא

with 34 comments

1.בית ספר לתקשורת – אין דרך אחרת להגדיר את הניסים והנפלאות שעושה יעל מרגלית במדריד. הבת של.. מובילה את "צוות וואן המורחב" (כולה גרונדלנד, מרגלית וניר בוקסנבאום) ועושה בית ספר לכולם. אז זהו שלא, תמונות של אברהם מלצמן מתחבק עם שמעון מזרחי וקלוז אפ מצמרר של אליהו וכספי מתחת לפוך (גם ערוץ 10 היה בחדרי השחקנים לילה לפני המשחק) הם המקסימום שאפשר לצפות מאתר "ההתגנבות לחדרים וקידום מסעדת 206 ".

 

2.הזיג-זג של דרוקר – מדי שבוע דואג שי לוי לפטם את גולשי אתר "הכרטיסים הצהובים וסימני השאלה" במעשיהם של כדורסלני ומאמני ישראל בליגות השונות באירופה. לגבי הישגיו של שרון דרוקר, אופירל'ה עדיין חלוקה, אחרת אי אפשר להסביר את שתי הכתבות (בהפרש של יומיים בלבד) ואת הכיתוב שמתחת לתמונה.

 

3.שוקולד מריר – אתר "הריכולים והמסיבות" ממשיך לשחק בפראות ובסוף השבוע הוא ירד לשני גליצ'ים מכוערים במיוחד על שוש אלוני (והכדור בכלל לא היה באיזור). גברת תוכן יקרה, אני בספק אם תשרתי את הספורט בישראל (לא, שאור שפונדר מתחבק עם שחקנים בוויסקי א-גו-גו זה לא ספורט) כמו שוש אלוני, אז את הזכות לקרוא לה "זקנה מרירה" אני לא חושב שיש לך. פרט שולי – אם נלך חודש וחצי אחורה לתביעה שרצה להגיש אתר "התביעות והבכיות לתפוז" בגין כתיבתו של ייגר, נקבל כולנו את התשובה מיהי "המרירה" באמת.

אלחדיף ואבן עזרא שיגעו את פשכה

השבועיים האחרונים היו עבור מוטי פשכצקי חלום שהתגשם. החמ"ל שפתח באיגוד השופטים לא איכזב והידיעות זרמו לרחוב קרמניצקי כמו אוהדים צהובים לכיכר אחרי זכייה של מכבי. נראה שהחלטות בית הדין כל כך ריגשו את פשכצקי וחבריו, אחרת אי אפשר להסביר מדוע טבלת הליגת העל נראית כך. שימו לב שלביתר יש משחק חסר אחד בעוד שבפועל חסרים לה שניים (אשדוד מחר והרצליה). בהשוואה לאתר ההתאחדות נראה שהתוצאה שהוזנה בין הרצליה לבית"ר היא 2:2, למה? אולי נשאל את שי אוסדון…ייתכן שהוא יודע.

 

אדומים מבושה

1.אחרי טור הדעה המפגר יש לומר של רונן גיל "יום אסונכם הוא יום ששוני", ממשיכים בוואלה בקו האנטי מכביסטי ומאפשרים לכתבתו של נועם תירוש "האדום עדיין אדום מאד" לצאת לאוויר העולם. זוהי בושה שאין כדוגמתה שגוף תקשורת מביע דעה (ועוד דווקא בימים צהובים אלה). רוצים לתת במה לכל אחד שיש לו צעיף אדום ושונא מכבי?, בבקשה. רק תודיעו לפני שאוכל להקיא באיזו פינה.

 2.גם בעריץ יש כאלה המברכים אחד את השני "שיהיה לך יום אדום". כתבתו של עירד צפריר "שרוכים לתלייה" היא לא יותר מדאנק בגרבג' טיים לאחר האלי הופ של טלספורט לנושא. גם צפריר לא הצליח לשים בצד את המנוי לשער 5 והעלה כתבה שנוקטת צד לטובת הפועל ת"א באותו משחק אליפות שנוי במחלוקת. "מהדקה ה-65 היו מסירות לרוחב" הם ללא ספק דעתו של כתב אובייקטיבי ש"איתן טייב" הם לא צמד המילים האהובות עליו.

3. שלטים בצמתים – דווקא ל-Ynet מגיעה מילה טובה על כך שהם היחידים שהראו כי אוהדי הפועל תל אביב החלו לתלות שלטי תמיכה בצסק"א ברחבי הארץ.

 הכה את המומחה

הליגה בגרמניה כבר בשלבי סיום והעניין בה קטן אפילו מזה של ליגת העל (תתפלאו…). במסגרת סקירת משחקי הליגה החליטו במכללה לחלוף על כמה דברים ולהמציא מספר ביטויים חדשים. ברמן שניצחה חלפה על שאלקה שנפצעה קשה מכך ועדיין לא ברור מה מצבה. לברמן היה חשוב להופיע כמו שצריך בהופעת הבכורה לכן היא חזרה על המקום השני שוב ושוב. נקנח בכך שזהו המחזור ה-31 בגרמניה ויש 18 קבוצות בליגה (34 מחזורים סה"כ). המכללה תעביר כנראה לליגה הגרמנית קורסי קיץ היות שנותרו עוד 7 (?!?) מחזורים לסיום העונה.

מעיתוני היום

יממה שלמה הייתה לנדב צנציפר ורפאל נאה (מקווה שהתאוששת מהנפילה) לתת בראש לשאר העיתונים. הכותרת החזקה של ידיעות אחרונות "אם לא האמונה" בשילוב תמונתו של דריק שארפ גרמה לי לרצות לפתוח את העיתון כדי להנות מפירותיו, אך כגודל הציפיות גודל האכזבות. לא פחות משמונה עמודי צבע מלאי קלישאות בנאליות כגון "מלחמת העצמאות",ו "מהפך 2008 " גרמו לאיגוד היערות להתלונן על השימוש המיותר שנעשה בעצים שנכרתו כדי להרכיב את העיתון של היום. נאה וצנציפר (היה עדיף שיישאר ויעזור לגולדפרב עם הליגות הנמוכות) לא הצליחו למצות את הפונטציאל האדיר שבסיקור הפייל פור, פרט לטור מקצועי של אריה מליניאק לקראת הגמר כל מדור הספורט של העיתון עדיין ישן בעמידה. למה כן: אל תשאלו אותי, למה לא: צריך להתחיל לפרט ?   

במעריב יכולים לפתוח את השמפניות, ללא כל קשר לתוצאות המשחק של מכבי. עופר שלח וחגי סגל הם הכוכבים הבלתי מעורערים בחמישייה המצויינת שכוללת את אביב לביא, רון פלדהיים והדס גרינברג. חמישייה כזאת גם צסק"א הייתה מתקשה לנצח. עשרה עמודים של תענוג פותחים את העיתון מרחוב קרליבך. שלל תמונות לצד טורים מעניינים בזווית אחרת ממה שהורגלנו נותנים למעריב ניצחון בנוקאאוט על פני היריבים המושבעים ממוזס. הכותרת אמנם זהה לידיעות (אותה תמונה), אך התוכן שונה לאין שיעור. למרות שנמאס לשמוע את שלח במהלך השידור, הרי שעל גבי הנייר כל פרשנות שלו הופכת לדבר הכי מקצועי שתקראו. גם בגיזרת הכדורגל מעריב מעט מחדש עם התייחסות לאתר האינטרנט החדש של מאור בוזגלו, על אחת מהרוגות התאונה בבוליביה שהיא חברתו של חלוץ נצרת עילית שכבש שער בשבת והעובדה שמתיאוס גייס ספונסרים לנתניה ב-300 אלף יורו. למה כן: תענוג של בוקר, למה לא: אין כזה דבר לא. פשוט כן.

החינמון ללא ספק זוכה בכותרת היום "אחד מהמקרר ואד מהמקפיא" בהתייחסותו של אבי סגל לליאור אליהו ודריק שארפ. אבי סגל נותר בודד במערכה והיום סיקור הכדורסל הוא one man show והתוצאות בהתאם. סגל שניסה לעניין את הקוראים מכל זווית אפשרית היה צריך עזרה מתחת לצבע (כנראה מאלי סהר), עזרה שלא הגיעה כנראה לאור הניצחון הצהוב. סהר יכול היה להניח את האגו בצד ולתת פרשנות מקצועית לאירועי הסופ"ש האחרון. דרך אגב, זוהי לא הפעם הראשונה, ביום ד' האחרון אחרי שצ'לסי העפילה לגמר הצ'מפיונס ציפיתי לטור של שלמה שרף (שכצפוי לא הגיע…). למה כן: כי זה חינם, למה לא: בגלל מעריב.

בהארץ, עופר מתן בכתבה מייגעת וסתמית אינו מצליח לקלוע למטרה לשמה החל לכתוב, והיצירה היא לא יותר מאוסף מילים חסר פואנטה. גם ורד כהן ניסתה לדגדג את הרגש עם כתבות משלה וראיון עם וויצ'יץ', אך כנראה שאחרי שקוראים את מדור הספורט של מעריב היום, כל כתבה נראית כמו אוסף מילים. אלעד ליפשיץ בכתבתו "כאן אוהדים את צסק"א" טוען ששרף מרגיש שכל העולם נגדו, אולי אם לאדון ליפשיץ היה זיכרון טוב הוא ודאי היה זוכר את הכתבה הבאה (תודה לקורא אישוני הכבאי על הלינק) ואז נראה מה היה לו להגיד.למה כן: בגלל ההשקעה, למה לא: שוב, בגלל מעריב.

לפניות, טענות ומענות themistopoloi@gmail.com .

  

מודעות פרסומת

Written by תמיס

מאי 4, 2008 בשעה 6:27 am

פורסם בספורט

34 תגובות

Subscribe to comments with RSS.

  1. בחייאת תמיס- מה עם קרדיט על הלינק?

    אישוני הכבאי

    מאי 4, 2008 at 10:48 am

  2. צודק,
    בדרך כלל אני מודה במייל חזרה פשוט השארת את הלינק כתגובה אז לא הודיתי.

    יתוקן,

    תמיס

    מאי 4, 2008 at 10:51 am

  3. באמת ביזיון שיש אתרים שמראים שלא כולם אוהדים את מכבי.
    זה פשוט נורא ואיום שלא כולם זורקים את האובייקטיביות שלהם לעזאזל ונסחפים באורגיית הנוזלים הצהובים.

    אוי לבושה

    מאי 4, 2008 at 10:54 am

  4. שיפור ענק!! עוד קצת חריפות לא תזיק.
    אם שואלים אותי באילו תמונות לצפות, של שחקני מכבי חוגגים עם האוהדים או של ליאור אליהו במיטה במלון אז ברור שלתמונות מההיכל תהיה עדיפות ברור. רק באתר האשפה קוראים לצילום בחדר המלון הישג עיתונאי, בושה.

    מושית

    מאי 4, 2008 at 10:55 am

  5. אנקדוטה קטנה

    היום בבוקר רואיין שמעון מזרחי בגלי צה"ל בפינה של "אתם שואלים אותם שאלות, הם עונים אותם תשובות" (הגשש החיוור).
    כמובן שהבנאליות זרמה עם "זה משחק אחד", "צסק"א קבוצה חזקה", "הקהל איתנו". במסגרת הנמכת הציפיות שמעון מזרחי אמר ש"תמיד משחקי הגמר היו צמודים" וניב רסקין הכתב לא ממש זכר להזכיר איזה 44 הפרש מגמר 2004 ביד אליהו בו ניצחה קבוצה צהובה כלשהי.

    סלים וארזה

    מאי 4, 2008 at 11:01 am

  6. הקלישאתיות של שמעון מזרחי היא אחד לאחד בידיעות כשרפאל נאה מדקלם מילה במילה את רוח מורו ואדונו. מאה אחוז כתב חצר, מאה ואחד אחוז עיתון חצר,
    ידיעות אחרונות – להקיא.

    דון

    מאי 4, 2008 at 11:06 am

  7. בואו נפתח תחרות גליצ’ים מי מחרבן יותר חזק על אתר הזבל. לא צוחק, קחו דוגמה: “חופפת מגעילה קיבלה שטיפה בפרצוף מעבריין צמרת שטוחן בלי הפסקה”. או “אחיינית של עיתונאי מוכר ירדה לחצרות כדי לגרד משהו מהצהובים”… יאללה..

    ציון

    מאי 4, 2008 at 11:20 am

  8. אני מחבב מבין שלושת העיתונים את ספורט הארץ אבל היום אני חייב להוריד את הכובע בפני מעריב על סיקור הפיינל פור. עיתונות מקצועית ברמה גבוהה. כשמגיע מגיע.

    אלדור

    מאי 4, 2008 at 11:41 am

  9. סליחה שאני מפריע עם כדורגל ביום שכזה, אבל אני עדין המום מהסיום של הטור של בקרמן בהארץ.

    כדי לעשות את זה אותנטי ומתאים לטוקבקים כאן:
    "תגיד, תמיס, אתה לא יכול לפרגן קצת להארץ? אתה לא מבין כלום מהחיים שלך. איתן בקרמן שם את כולם בכיס הקטן ואתה מקשקש על חגי סגל?!".

    גמרנו עם החובות, ועכשיו לעניין – פצצה כזו לא נופלת בכל יום:
    http://sports.walla.co.il/?w=/301/1275511

    אם זה נכון, פרס לרר לשנת 2008 כבר סגור.

    S&M

    מאי 4, 2008 at 11:43 am

  10. סמ צודק. תקרא את הטור של בקרמן ואתה חייב להוסיף התייחסות לפוסט שלך. חייבים להרחיב את ההד לכך.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאי 4, 2008 at 11:48 am

  11. טעות בידיכם,בקרמן הוא לא הראשון שפרסם את הקשר בין מכבי פ"ת להרכב בית הדין אלא רון עמיקם במעריב- http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/727/015.html.

    יניב

    מאי 4, 2008 at 12:14 pm

  12. החיבה שלך למכבי דוחה אותי.
    אני אישית, ומקווה שאדומים רבים כמוני, יפסיקו לקרוא את הבלוג הזה, שהידרדר לתהומות הנשייה עם עזיבתו של ייגר.

    אחד ש...

    מאי 4, 2008 at 12:38 pm

  13. ממש "בזיון" שאתרים מעיזים להעלות טורי דעה שלא מלקקים לשמעון מזרחי וחבריו שנמצאים כרגע במשימת הקודש בשם כל עם ישראל בארץ האויב הנוראה…

    נו באמת,
    אפשר להבין ממך שבאף אחד מהאתרים אין טורי דעה אוהדים למכבי, ושכולם שומרים על אובייקטיביות מלאה.
    רק עצם העובדה שבכל אירופה לא יודעים על הפיינל-פור ושבארץ כל אתר וכל עיתון מקדיש לזה כותרות ראשיות, מוספים, ומיני-סייטס מראה שאף אחד במדינה הזאת לא אובייקטיבי.

    כל הכבוד לוואלה שמראה שלא כל עם ישראל עיוור ומעיזה לעשות מה שכל השאר מפחדים.

    עם הפוסט הזה שלך הפסדת אותי, ואני מקווה שכל אוהדי הפועל לא פיספסו את הפוסט הזה. ההנאה הבינונית מהבלוג שלך כבר לא שווה את זה.

    שי

    מאי 4, 2008 at 12:46 pm

  14. תודה.

    (למרות שכדורסל זה לא הקאפּ אוף טי שלי).

    למרות מה שכתוב למעלה, למרות שהצבע האהוב עלי הוא אדום, למרות מה שכמה אדומים כותבים בתגובות (וזכותך המלאה לאהוד כל קבוצה, אם בכלל), אנא המשך בעבודתך הטובה והמשתפרת.

    דואב/ת

    מאי 4, 2008 at 1:08 pm

  15. אתה היחידי שמתייחס לטלספורט

    מי סופר אותם בכלל???

    תפסיק לכתוב על האתר הקיקיוני הזה כל היום, לא חבל על המלים שאתה שופך עליהם?

    גיא-

    מאי 4, 2008 at 1:13 pm

  16. הנקודה היא שכאשר הפועל ת"א או מכבי חיפה שיחקו והצליחו בגביע אופ"א, לא קראת טורי שיטנה נגדם באתרים המובילים. אלא הקבוצות קיבלו פירגון גם מכתבים אוהדי מכבי ת"א ובית"ר ירושלים.

    איכשהו כשזה מגיע למכבי ת"א בכדורסל, יותר קל "לקבל" טורים כאלה. אני לא אומר שכולם צריכים ליישר קו, אבל הצביעות שמול מכבי ת"א בכדורסל זה קביל ומול נציגות אחרות פחות – היא בעייתית. הרי לא ממש קראנו טורים כאלה כשירושלים זיחקה בגמר היול"ב קאפ (וזכתה בו).

    גילוי נאות: הכותב אינו אוהד מכבי ת"א בליגה בארץ, אבל בעד כל קבוצה ישראלית (גם אם רובה בנוייה מזרים) המשחקת מחוץ לגבולות ישראל כולל מכבי ת"א, ירושלים, נהריה, גליל בכדורסל ובית"ר, מכבי, הפועל ואליצור בשאר המפעלים.

    סלים וארזה

    מאי 4, 2008 at 1:25 pm

  17. מכבי ת"א מייצגת אך ורק את עצמה ואת אוהדיה וטבעי שאוהדי היריבות ירצו במפלתה(בהצלחה לצסק"א!!!!!!), הרי לא יתואר שאוהד ריאל יאחל הצלחה להבארסה באירופה ואוהד ליברפול יאחל הצלחה ליונייטד בגביע האלופות. ספורט זה סה"כ בידור ולא סמל לאומי.

    נקווה שהתורה מסיני יעשה סוף לאורגיה הצהובה בתקשורת.

    אריה

    מאי 4, 2008 at 2:40 pm

  18. אין ספק שהבית ספר של ONE הוא אות ומופת לעיתונאות מדהימה.
    אבל קהל אוהדיה של הפרחה ימשיך לצרוך את הזבל הטהור שמלעיטים אותו שם בכמויות מסחריות.

    לגבי וואלה- האתר הזה נוקט גישה אנטי מובהקת לחלוטין בכל הנוגע לסיקור של מכבי בכדורסל. החל מטורי דיעה מנומקים עד כמה צביקה הוא מאמן גרוע ומיושן (שהתבדו כמובן) ועד לשיא השיאים של שני טורים המורכבים משנאה טהורה למכבי תל אביב.
    לוואלה יש היסטוירה ארוכה ל טורי דיעה שאיפה הם ואיפה האובייקטיביות כמזרח ומערב… השנאה הפתולוגית למכבי בכדורסל מעבירה אנשים על דעתם עד שהם מוכנים להגיע לשפל המדרגה ולהראות את הצד הכי מכוער של אוהדי ספורט וזה נקרא שנאת האחר/היריב.

    ארתור הלוחם

    מאי 4, 2008 at 2:53 pm

  19. ביי ביי.
    יאללה צסקא!

    מאוכזבי חמיס

    מאי 4, 2008 at 2:59 pm

  20. כשערוץ 10 מעלה פרומואים ש"מדינה 'שלמה לא יכולה לחכות" לא בא לך להקיא? אני לדוגמא הייתי שמח אם כלי התקשורת לא היו מפמפמים על גאווה לאומית שלא קיימת בטח לא לגבי מועדון ספורט פרטי שבהערכה שמרנית 20 אחוז מהמדינה מעונינים לראות מושפל הערב.

    ולסלים וארזה- אתה פשוט מקשקש- לך לבית אריאלה ותמצא את הטור הקבוע של זיו לנצ'ר "כמה אני רוצה שהפועל יפסידו" או וארסיה אחרת בימי המסע באירופה.
    אתה נעודד כל קבוצה ישראלית באירופה- וואלה כל הכבוד. אני ורבים אחרים לא ויש מקום לתקשורת לשקף גם את הקול הזה אפעלו אם זה לא מסתדר אם האג'נדה של חמיס או של הדון (מתי יבוא היום? מתי?)

    נו באמת

    מאי 4, 2008 at 3:07 pm

  21. "זוהי בושה שאין כדוגמתה שגוף תקשורת מביע דעה (ועוד דווקא בימים צהובים אלה). "
    אם זה מה שאתה כותב אין לך מושג בתקשורת ולכן אין לך שום זכות לבקר אף גוף תקשורת.
    אולי אתה מעדיף שימשיכו ללקק לשמעון מזרחי לפחות אל תכתוב את זה…

    חבל

    מאי 4, 2008 at 4:51 pm

  22. יניב, תודה על התיקון והקרדיט לרון עמיקם/NRG/מעריב. כתבה מעניינת ומעוררת מחשבות לגבי חלק מהדיינים.

    עיון חוזר בוואלה (הכתבה של איתן בקרמן, הלינק למעלה), מלמד שהם ערכו שינויים בכתבה מאז שקראתי אותה.
    בהתחלה הכתבה דיברה על משפחת לוזון, ועל כך שהמרוויחה היחידה מהערעור היא מכבי פתח תקוה.
    עכשיו פתאום הכותרת הראשית מדברת על משפחת קליין, וכותרת המשנה מדברת על עו"ד אורטל קליין, ואפילו הוסיפו פרק "4" שלא היה קודם לכן, ושאומר:
    "4. נביא בעירו: "עמוס לוזון: ביום רביעי החלטת בית הדין תתהפך" (כותרת ראשית של אתר ONE, שישי ה-18 באפריל, לאחר כינוס קבוצות התחתית)."
    בעמוד הראשי של הספורט הכותרת עדיין מדברת על הלוזונים ולא על משפחת קליין.

    וואלה זיהו שיש להם חומר נפץ ביד, שינו את הכותרות והוסיפו פרק. אולי הם עשו את זה בזכות הבלוג כאן והתגובה בוואלה (גם אם הקרדיט מגיע לרון עמיקם, כאמור), ובכל מקרה, לדעתי – זה הולך להתפוצץ ללוזון בפנים.
    אני לא אתפלא אם זה יביא להתפטרותו. אני חושב שזה צריך להביא. ככה היה אם היה מדובר במדינה מתוקנת. וההתאחדות היא מדינה בפני עצמה, ובטח שלא מתוקנת.

    אם עמוס לוזון יודע מראש מה יקרה בערעור, וראשי 6 הקבוצות מתחייבים לקשור לעצמם את הידיים ומראש אומרים שלא יערערו, הרי שהם קיבלו הבטחה חד משמעית שההפסד הטכני יבוטל (כל שאר העונשים על בית"ר לא מעניינים אף אחד חוץ מבית"ר). ואם כך, הרי שמדובר בערעור מכור מראש ופגום מעיקרו. אפשר להבין את זה גם מהלחץ שהפעילה ההתאחדות של לוזון על הדיינים בכך שביטלה את המחזור, בבחינת – עד שלא יבוטל ההפסד הטכני, לא ישחקו כאן כדורגל.

    כתבתי על זה איפשהו, כבר לא זוכר אם זה היה בטוקבק כאן או במקום אחר, שהעסק הזה מכור מראש. תחושת הבטן אמרה את זה. ועכשיו מתברר שעמיקם / בקרמן גם נותנים קצה חוט לתחושה החמוצה הזו.

    שיימן פראייר אם הוא לא מגיש בקשה לבטל את ההחלטה ולפסול את עו"ד קליין מלדון בעניין הזה (או בכל עניין שקשור למכבי פ"ת), ואם זה לא הולך – שיפנה לערכאה שיפוטית אזרחית שתעצור את הפארסה הזו של ההתאחדות.
    זה בכלל לא רלבנטי אם עו"ד קליין הייתה מוטה או לא לטובת צד מסויים. לא רוצה לחשוד בה בכלל. אבל צריך להיות גילוי נאות, וחייבת להיות מראית עין של צדק. וכאן ההליך פגום.

    S&M

    מאי 4, 2008 at 5:34 pm

  23. מהי אובייקטיביות, תמיס? האם יש מושג כזה בעיתונות?

    אין, ידידי, אין. אובייקטיביות היא מושג ערטילאי שלא קיים. רק במוחך הקודח אפשר למצוא לה מקום. האם אובייקטיביות היא ניפוח המוח של ערוץ 10? האם אובייקטיביות היא רפאל נאה או חגי סגל? מהי אובייקטיביות?

    וכמו שאמר/ה מאי, מה פירוש "דווקא בימים צהובים אלה"? מדוע זה אסור? האם כולנו צריכים להיות פרבדאים ולפרגן ולפרגן ולפרגן?

    במבי

    מאי 4, 2008 at 5:47 pm

  24. תמיס ידידי (או ידידיי). היום, לראשונה מאז התחלת לכתוב, הפסקתי את קריאת הפוסט שלך באמצעו. ליתר דיוק, הפסקתי אחרי הקטע שכותרתו "אדומים מבושה". ביקורת התיקשורת בקטע זה היא מינימלית אם בכלל, לא עניינית ונשמעת כאילו יוצאת מגרונו של שמעון מזרחי או מוני פנאן. מדוע ישנה בעיה עם העברת דיעה כנגד קבוצה מסוימת באתר ספורט? הלא טורי דיעה נפוצים בכל אתרי הספורט. אם כבר החלטת שאתה רוצה לבקר את כמות טורי ה"נגד" מן ההגינות שתבדוק כמה כתבות נכתבו בעד.
    בכלל – מכבי תל אביב מזמן הפסיקה להיות קבוצה של עיר ונהייתה קבוצה של מדינה, מה שבא לביטוי בהתגייסות טוטאלית של התקשורת בעדה, ובתמיכה המאסיבית (כלכלית ותדמיתית) שקיבלה מערוץ ממשלתי. גם ייגר בזמנו נגע בנקודה זו מספר פעמים. עד כדי כך חמורה הבעייה שלרצות בהפסד מכבי נהייה ל"טאבו". התוצאה היא הרס ענף הכדורסל בארץ, שרק בשנה האחרונה מתחיל להראות ניצוצות של חזרה לחיים.
    המשפט "רוצים לתת במה לכל אחד שיש לו צעיף אדום ושונא מכבי?, בבקשה. רק תודיעו לפני שאוכל להקיא באיזו פינה." עבר את גבולות הטעם הטוב בביקורת ועורר *בי* את הרצון להקיא באיזו פינה.
    חבל – איבדת הרבה אמינות כמבקר תקשורת ספורט בעיקבות הסגמנט הזה, ומעתה אקרא אותך דרך משקפים צהובים.

    גילוי נאות: אוהד מכבי חיפה בכדורגל, לא מתעניין בכדורסל ישראלי, אדיש להישגיה של מכבי ת"א בכדורסל אירופאי, אך מבין היטב את אוהדי הכדורסל בארץ שאינם אוהדי מכבי ת"א ורוצים בכשלונה.

    alficon

    מאי 4, 2008 at 6:42 pm

  25. alficon היקר,
    אין הכוונה שתקראת את הפוסט ממשקפיים צהובות. ברגע שגוף תקשורת נוקט עמדה נגד קבוצה ישראלית ללא כל סיבה, לעניות דעתי, זה מכוער. לדוגמה : יונתן הללי וסיפורי המעשיות שלו עם רוני לוי, דורון בן דור והכתבות שלו על רוני לוי והתמיכה הגורפת של אתר הריכולים והמסיבות בבית"ר ירושלים. ברגע שלוקחים קבוצה ישראלית (ואין זה משנה מה צבעה) ומנגחים אותה (לא מקצועית, יש לומר, אלא טורים שנועדו להלהיט יצרים) ללא כל סיבה באחד מרגעי הספורט הגודלים שיש לעם ישראל (ואין זה משנה איזו קבוצה נמצאת במעמד, הלוואי והפועל ירולים הייתה מגיעה לגמר היול"ב או בית"ר לצ'מפיונס) זה סתמי, לא מתאים ומיותר.

    תמיס

    מאי 4, 2008 at 7:10 pm

  26. תגובה ל-"נו, באמת" ודומיו.

    פרומואים תפקידם לעורר עניין ורעש. הרי גם בסידרה הישרדות מראים סצנה שהוצאה מהקשרה כדי שתחשוב שמי יודע מה קורה.

    אני מסכים שמכבי ת"א לא מייצגת את המדינה, אבל היא קבוצה ישראלית ובכל מיני אולמות באירופה מניפים לעברה דגלי אש"ף – כך שאיכשהו יוצא שעבור הקהל בחו"ל היא כן מייצגת משהו ישראלי.

    כתבתי גם שאין לי בעיה עם מאמרים שמנגחים את מכבי ת"א ורוצים במפלתה, אבל העניין הוא שזה קורה רק נגד מכבי ת"א בכדורסל ולא נגד קבוצות אחרות בכדורגל, בכדורסל או בכל ענף ספורט אחר.

    נכון שלעיתים הנהלת מכבי ת"א אומרת שהקבוצה מייצגת את המדינה. האמירה הזאת היא קצת (הרבה) מגלומנית, אבל לפי הפיסקה השניה שכתבתי יש בה משהו מן האמת. בניגוד להנהלה, רוב האוהדים הצהובים לא יגידו שמכבי ת"א בכדורסל היא הקבוצה של המדינה, אלא יגידו שלמכבי יש רייטינג שאין לשום קבוצה אחרת בארץ ולכן היא בעלת קהל האוהדים הגדול בארץ.

    עדיין טורים רוויים בשנאה לקבוצה, תגלה רק כשמדובר במכבי ת"א. אפילו לקבוצת בית"ר ירושלים לא תקבל כאלה טורים (תהיה התייחסות לקהל, לא לקבוצה).

    עכשיו ברור יותר?

    סלים וארזה

    מאי 4, 2008 at 7:32 pm

  27. יעל מרגלית היא אכן בת של ממישהו. אבל ממש לא של דן (דוד שלה, למיטב זכרוני)

    פאדיחה

    מאי 4, 2008 at 7:46 pm

  28. לתמיס: נכנסתי כעת לוואלה (אודה ולא אבוש – אינני נוהג לפקוד את אתר הספורט הזה בדרך כלל). לא התרשמתי מאווירה כללית אנטי מכביסטית באתר הזה. שלושת הכתבות הראשונות שקופצות לעין: "כשמכבי פוגשת את מכבי", "צביקה, גם אתה יכול", ו"מדריד צהובה, צהובה" לבטח לא משקפות מגמה "אנטי מכביסטית" של אתר וואלה לטעמי. גם באגף הטורים התמונה דומה: "נצחונו של המכביזם", "המבחן הגדול של שרף", ו"דיבר רק במגרש" הם שלושת הטורים הראשונים שקופצים לעין. באופן כללי לא נוצר הרושם של אתר "אנטי מכביסטי" לאדם פשוט שכמותי.

    לסלים וארזה: גם אם יש משהו בטענתך שמאמרים מנגחים נגד קבוצה ישראלית באירופה נכתבים אקסקלוסיבית כשמדובר במכבי תל אביב – טענה שאני לא מסכים עימה כיוון שזכורים לי טורי סבל ושטנה של עיתונאים אוהדי מכבי תל אביב לנוכח הצלחתה של הפועל ת"א כדורגל באירופה, שווה לבדוק מדוע.
    מכבי ת"א בכדורסל היא לא כמו אף קבוצת ספורט אחרת בארץ. התמיכה בה היא עצומה. הרייטינג שמשחקיה משיגים הוא מהגבוהים בשידורי הטלויזיה והצלחתה נפלאה גם ברמה אירופית. עם זאת אי אפשר להתעלם מהיהירות, ביטול הזולת (ע"ע דני לאופר ב"טריבונה"), הכוחניות, וכן – גם פעולות על גבול האפור מבחינה חוקית ומוסרית שבחלקם אחראים לכך שמכבי ת"א הגיעה לאותם הישגים נפלאים. ההיסטוריה הזו, שאין לה אח ורע הקרב קבוצות אחרות בשום ענף ספורט שהוא, היא שגורמת לאותם מתי מעט שלא קפצו על עגלת ההצלחות הצהובה מהיכל נוקיה, לנגח אותה בקולניות יתר (ובכך אולי לשפר מעט את ענף הכדורסל הגווע בארץ).

    alficon

    מאי 4, 2008 at 8:03 pm

  29. בושה. יורם המתבלבל ארבל פשוט בושה. הרגע הוא ביקש מגיא גודס "למסור לכולם שם נשיקות מאיתנו". חתיכת דינוזאור שלא יודע לבנות חומה. "האוטובוס של מכבי מתקרב לאיצטדיון", "השחקנים של מכבי נכנסים לאיצטדיון". אווולםםם!!!! היכל!!!! משהו רק לא איצטדיון.
    תוותר כבר.

    כריס בנואה

    מאי 4, 2008 at 8:07 pm

  30. "זוהי בושה שאין כדוגמתה שגוף תקשורת מביע דעה"

    האם אתה באמת מתכוון לזה? המשפט (העילג) הזה לא ראוי שייכתב במדינה דמוקרטית שלא לדבר על בלוג של מבקר תקשורת. הוכחת שאין לך מושג בתקשורת, חופש ביטוי, חופש עיתונות או דמוקרטיה. על פי תפיסת העולם המעוות שלך כלי התקשורת צריכים לשקף את דעת הרוב. אני מקווה שההפסד של הקבוצה של המדינה (איזה ביטוי פשיסטי) הכאיב לך.

    ג'ולי רוג'ר

    מאי 4, 2008 at 10:57 pm

  31. מכבי שלום, מכבי שלום, איך זה לראות גביע אדום!!!!!

    סוף לאורגיה הצהובה, עכשיו רק נותר להכתיר אלופה חדשה לליגת העל ואנחנו מסודרים.

    אריה

    מאי 5, 2008 at 9:42 am

  32. עדי רובינשטיין (עוד אוהד הפועל) כותב הבוקר על שארפ : באנגלית כמובן,הוא נמצא בארץ 60 שנה בארץ ולא למד מילה אחת בעברית.
    שונאי מכבי הפכו את שנאתם לדת והשנאה הזו הפכה
    למגדירה החשובה ביותר של זהותם כאוהדי הפועל.
    יום אחד הם יתבגרו ויגלו שהם בזבזו אנרגיות רגשיות רבות ובמשך שנים על שנאה ואיבה וסלידה.
    אבל לכתוב על שארפ שהוא לא למד מילה בעברית בעוד ששארפ דובר עברית מצויינת ? שארפ הוא אדם שהמדינה הזו צריכה להיות גאה על כך שהוא אחד מאזרחיה

    יעלי

    מאי 5, 2008 at 10:04 am

  33. יעלי, המדינה מאוד גאה ששארפ הוא אחד מאזרחיה. המדינה מעריצה גברים שנשותיהם מתלוננות במשטרה שהם מכים אותם. תמצאי לך אחד כזה באופן פרטי, אני מבטיח להיות גאה גם בו. 😉

    S&M

    מאי 5, 2008 at 10:54 am

  34. סלים ואזה ימפגררררררררררררר

    תלךמח

    אוגוסט 10, 2008 at 10:14 am


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: