עומדים בשער

ביקורת על תקשורת הספורט

בית ספר אירופאי

with 28 comments

בשבוע האחרון נחשפנו לאיזור היורו החדש של אתר עריץ הספורט. אמש גם האתר של עו"ד אליאס השיק איזור יורו משלו וזה הזמן לראש בראש. החיפזון מן השטן עלה לעריץ ביוקר. נכון, הם השיקו ראשונים את האיזור המיוחל, אך מה לעשות שאיזור היורו של היריבים מבית בסר, איך לומר בעדינות, לא רואה אותם ממטר. בעוד שהטבלאות הבתים תופסות את עיקר הנפח אצל העריץ, באתר "יש לי איזור יורו טוב יותר" ללא ספק עשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. ממשק פלאשי של האצטדיונים שיארחו את המשחקים כולל פירוט, מגוון כתבות וטורים בהיקף גדול יותר מזה של העריץ, המלצות להימורים ואיך אפשר בלי חלקות (גליצ'ים) אירופיות. לכן, למרות שהיורו עדיין לא התחיל, בגזרת הווב וואן עושים בית ספר אירופאי לחבר'ה מרחוב קרמניצקי.

תסגרו את הקלאוסורה וזהו

קולות הליגות באירופה נדמו ורק ה-N.B.A. עוד מראה סימני חיים במרקע של עריץ הספורט. אז זהו, שיש גם את הליגה הארגנטינאית שנמצאת שלושה מחזורים לסיומה. לוח השידורים והערוץ החינמי של העריץ לא האיר פניו אמש לחובב הכדורגל הלטיני. המשחק בין בוקה לולז סארספילד שודר בערוץ הלייב בשעה 22:15, בעוד שהערוץ החינמי הפך לערוץ המוזהב כשבאותה השעה החל לשדר שידורים חוזרים בלי הפסקה. אם זה לא מספיק תנסו לחפש את הליגה הארגנטינית באתר של העריץ ותבינו בדיוק מה חשיבותה לעריץ שיכול לסגור את הבאסטה הלטינית הזו וללמוד מאופירל'ה איך מנהלים איזור ליגה כמו שצריך (אבל, ללמוד רק את זה. כן?)

היסטוריה קצרה

בניגוד למפעלים עתיקי יומין, היורוליג קיים בסך הכל שמונה שנים. אמש כבר החלו ב-Ynet וב-nrg לרכב על הגל הספרדי שישטוף את אירופה בעונה הבאה. חמש קבוצות ספרדיות ישתתפו ביורוליג בעונה הבאה. בשני האתרים הישראלים מיהרו לספר כי זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה בה תשתתפנה כמות כזו של קבוצות, בפועל אתר היורוליג אומר אחרת (רמז: הציצו לשנת 2004/5).

             הממצאים של nrg                                                                                  גירסת Ynet לעניין

  

קצת נגחות לחימום הראש

1. אמש אני חייב לציין שנדהמתי מעוד שיא שלילי של אתר "ההתלבטויות והתחבטויות". אחרי שדיוויד בלאט הצהיר כי רק בעוד עשרה ימים ידע היכן יאמן, מישהו בבית בסר עשה חושבים והגיע למסקנה כי דייויד מהרהר ומתלבט. מיד שלפו את הטוש האדום והעלו ידיעה סתמית, מעליבה, רדודה וחוצה כל קו אדום אפשרי (כן, גם כזה של "פרסום ראשון"). פעם ראשונה בחיי שאני שומע על דבר כזה. "פרסום ראשון" על התלבטות. אז כמנהגינו בקודש, קבלו קונטרה משלי. "פרסום ראשון: יעקב שחר מתלבט לגבי עתידו של ג'ובאני רוסו". מה דעתכם, עומד בקריטריונים?

 

2. לכולם ידוע, שייגר לא היה יכול לוותר על הכינוי "אתר הריכולים והמסיבות". אז אחרי הידיעה הבאה, כנראה שאני לא אצליח לוותר על הכינוי "אתר החוזים והסוכנים". אשים רגע בצד את עניין ה"פרסום ראשון" (ברוך השם יש ממנו מדי יום) ואתייחס למהות הכתבה. את מי לעזאזל מעניין רונן קצב? השאלה הרטורית ברורה לכולם, אתה חבר של אופירל'ה ואתה סוכן שחקנים, התקבלת. תעלה עליך ידיעה מפרגנת  בהקדם. בוואן יש דברים טובים, אך איך אפשר להתייחס אליהם כאשר לא רק שסוכני שחקנים מקורבים לגברת התוכן, אלא לעיתים הם אף עובדים אצלה (לראיה טורו של רונן קצב מלפני חודש). כמו כן, הקידום התמוה לפני שבוע של משה ביטון (פרגון ליניב כהן ותו לא) והראיון המפרגן שזכתה לו (די מזמן, יש לומר) באתר של עובד קראוס רק גורמים לאופירל'ה להשתמש בסוכנים כדי לקבל סקופים, אך אלה הופכים את אתר "החוזים והסוכנים" לבמת המסחר של שוק השחקנים בישראל.

 מעיתוני היום

החינמון מצליח גם היום להביא לקוראים מוסף ספורט טוב, מקיף ומעניין. בהיעדר ליגות פעילות, הצליחו אצבעות הקינמון לענג גם היום את הקוראים. אבי סגל בכתבת פרופיל נהדרת על שרון דרוקר, נוגע בסוגיית הפיינל פור מבלי להגיד עליה מילה. עדי רובינשטיין מנגח (שוב, יש לומר) את ההתאחדות לכדורגל על העברת משחקה של בני יהודה לשכונת התקווה. גם הכותרת של הכתבה "לב ירוק? שולחן ירוק" מצויינת ומוסיפה חן לתוכן עצמו. ללא ספק הדבר המרענן ביותר הבוקר, הוא טורו של גיל לבנוני (דובר ההתאחדות) שמתייחס להאשמותיהם של קופמן ורובינשטיין בשבוע האחרון ומתחיל להתגונן ולדבר בשבחה של ההתאחדות. ללא כל קשר לתוכן טורו של לבנוני, הרעיון לאפשר לגורם כלשהו להחזיר ראסיות מכובדות לכתבי החינמון הוא שינוי מרענן ומבורך. לסיום, פרדי סקורוחוד מביא בצורה חביבה את סיפורו של גוסטבו קוורטן הברזילאי שפרש, אך בהחלט אפשר היה להוציא מהכתבה הרבה יותר.

בניגוד לחינמון בהארץ גיזרת הכדורגל הישראלי יבשה ואינה מביאה בשורה חדשה. הרעיון להביא כתבה על כל אחת מקבוצות התחתית הוא טוב, אך הביצוע לוקה בחסר. הכדורסל הוא ללא ספק נקודת האור של העיתון. כתבתו של אריה ליבנת של על הקריירה של רוני בוסאני וכתבת הפרופיל של עופר מתן על אנדודי איבי הם פתיחה מעולה לפיינל פור שייערך מחר, גם סיקור מסיבת העיתונאים ההזויה מוסיף מימד נוסף לאירוע השיא של הכדורסל הישראלי. כרגיל, בגיזרת הרכש אין אכזבות. לין זינסר שמספרת על תחייתו של הסטנלי קאפ וליגת ה-NHL בארה"ב ופרנק ליצקי שמספר על אניקה סורנסטאם (שחקנית הגולף הטובה בעולם) הם הדובדבן בקצפת של העיתון, שתי הכתבות המעולות על הענפים הזניחים (גולף והוקי קרח, עבור הישראלים כמובן…) משכיחים את החולשה בגיזרת הכדורגל המקומי והעולמי.

למרות שעל פי תחזית מזג האוויר החום הכבד צפוי להגיע רק בסוף השבוע, בידיעות אחרונות השרב הכבד בשיאו. העיתון של היום צמא לנווה מדבר בדמות כתבות צבע, טורים ממולחים או משהו אחר שלא קיים באף עיתון. "אלוף או רס"ר" זוהי הכותרת הצבאית שקידמה את פניי בשער העיתון כשברקע צביקה שרף. לפני הרס"ר קיבלו את פני לא פחות משלושה עמודים של "פרוייקט מיוחד" על מסע ההינצלות של קבוצות התחתית, התעסקות מיותרת בהרכבים צפויים, יחסים בין מועדונים וציטוטים נבחרים המאיסו עלי את מאבקי הירדה (ואחנו רק ביום שני, תודה ידיעות!). צביקה שרף זכה לכפולה האמצעית כשאריה מליניאק מנסה להציל את כבודו של השער, אך ללא הצלחה. נושא צביקה שרף כבר נקצץ דק דק והוא מוכן להיכנס לאחד הסלטים של השף הקדם מתכנית הריאליטי "המטבח". סיקור הפיינל פור סתמי ואינו נושא בשורה. למרות תמונתו של קוורטן מתעסקים צנציפר וקספריוס בעיקר בתוצאות של משחקי היום הראשון ברולאן גארס. השיא היה בעוד כתבה של ואקד וליפקין על גרנט, יומיים לאחר פיטוריו מתארים השנים את רגעיו אחרונים באנגליה ואת הנחיתה בארץ, בואו תעשו לו חיים שכאלה בגיל 53 וזהו.

 תענוג לעיניים, אין לי דרך אחרת לתאר את השער של מעריב מערב ההוקרה לרלף קליין. מילה טובה בהחלט על כך שבקרליבך יודעים שלפעמים יש דברים חשובים יותר מהספורט עצמו והוא האנשים שעושים אותו. כפולה צהובה-סגולה של יצחק וייסהוף הופיעה בתחילת המוסף. ניתוח מעולה, יסודי, מקיף ומעניין מאד של וייסהוף זוכה לטעמי ב"כתבת היום". הכדורגל הישראלי והעולמי אינם מביאים דבר מפתיע או חדשני. הסיום של המוסף היום בהחלט קטלני. כתבתה של מיכל יעקב יצחקי על גיא פירר בן ה-10 שמצטרף לסגל נבחרת ישראל בסקי מים וכתבתו של ניר איסקוב שמביא את סיפורו סינטאיהו סלליך בן ה-17 שחקנה של עירוני ראשל"צ בכדורגל מבטלים את הצורך בפוטו פיניש בכל הקשור לשאלה המתבקשת: "איזה מוסף הכי טוב היום?"

 חובות מהימים האחרונים :

1.בהמשך לבקשותיי מהשבוע שעבר נענו עוד מס' אנשי תקשורת לכתוב על חופש הביטוי :

כתבתה של נועה פרג בגלובס

כתבתו של שי גולדן באתר סקופ

הכתבה ששודרה בתכנית תיק תקשורת על פרשת "עומדים בשער"

לפניות, טענות ומענות themistopoloi@gmail.com .

מודעות פרסומת

Written by תמיס

מאי 26, 2008 בשעה 10:32 am

28 תגובות

Subscribe to comments with RSS.

  1. אתה רציני? וואן עושים בית ספר לערוץ הספורט? איך בדיוק? עם טבלת פלאש שתדעדכן במהלך המשחקים? יופי נחמה. לא לימדו אותך לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, לבחור תוכן על פני צורה? הרי על זה אתה מטיף פה בכל יום ויום. אז רק לשם השוואה – הידיעה הפותחת את עמוד היורו של וואן היא על מרקו בוריילו שקיבל מחלת מין מחברתו הדוגמנית, לעומת זה בערוץ הספורט הידיעה הראשית היא ניתוח מקצועי של רוד ואן ניסטלרוי. בוואן שאר הידיעות הן אודות משחקי הכנה של הקבוצות (חדשות שוטפות, לא שום דבר עם ערך מוסף), לעומת ערוץ הספורט שמביא סיפור על אליפות אירופה שהתקיימה ב64. ולסיום הטורים האישיים – בוואן יש טורים של ברקו הכפרה ואמנון אברמוסיץ' על גרנט (יש המון קשר בינו לבין היורו) לעומת ערוץ הספורט שבו נדב יעקובי ואבי מלר מספרים על חוויות היורו שלהם מ84 ו88.
    לסיכום מר תמיס, אני מקפיד לנסות ולתת לך צ'אנסים, אבל אתה עושה את זה קשה מיום ליום. תפסיק ללקק לאליאס וחבריו (מי יודע, אולי יש לך חבר בוואן שאחראי לעמוד היורו) ותתחיל לבדוק דברים לעומק.
    יום טוב

    תמיס אתה עושה צחוק?

    מאי 26, 2008 at 11:04 am

  2. כמות הפרסומות והחומר השיווקי המוסווה בעמוד היורו של וואן גורמת לי לפלצות

    דבר נוסף ששכחתי בפוסט הקודם

    מאי 26, 2008 at 11:06 am

  3. מה לא ברור בעניין ברצלונה ? אם היא ניצחה את סדרת חצי הגמר והעפילה לגמר הפלייאוף, כאשר סדרת חצי הגמר השנייה עדין לא מוכרעת אז ברצלונה, למרות שסיימה את העונה במקום השלישי היא הראשונה להבטיח מקום בגמר הפלייאוף…

    בלי קשר אני יכול לעדכן אותך שברצלונה תפגוש בגמר את טאו ויטוריה שניצחה אמש (ראשון) את מלאגה 2:0 בסדרת חצי הגמר השנייה.
    אוקיי תלמידים..נעשה סיכום שיעור, ברצלונה העפילה ראשונה אחרי שהדיחה את באדלונה ואחריה העפילה לגמר טאו ויטוריה שהדיחה את מאלגה
    יום טוב תלמידים, אתם משוחררים, למרות שהצלצול הוא בשבילי !

    צביקה פיק

    מאי 26, 2008 at 11:09 am

  4. כמה ברור שזה שמעליי מערוץ הספורט. ולא אני ממש לא מוואן.
    תמיס כל הכבוד! אתה מוכיח שאתה באמת אובייקטיבי!

    לא צריך להיות גאון כדי לראות איזה איזור מושקע יותר. זה של וואן עולה ב-2 דרגות לפחות על זה של ערוץ הספורט.

    שימו לב למשהו מובהק, בתוכן ערוץ הספורט עושה בית ספר לוואן לאורך כל הדרך כולל באיזור יורו אבל בכל מה שקשור לטכנולוגיה ועיצוב זה בדיוק הפוך.
    אם יש נקודת אור בוואן זאת המחלקה הטכנולוגית שלהם.
    אם יש נקודת חושך בערוץ הספורט זאת המחלקה הטכנולוגית שלהם.

    ברוס לי

    מאי 26, 2008 at 11:17 am

  5. ל"תמיס אתה עושה צחוק ?"
    לא חבר בוואן ולא נעליים, אלא הבעת דעה לגיטימית. לפעמים עדיף (עם כל הצער שבדבר) למלא דף בטורים שונים שלאו דווקא מתייחסים ליורו (ראה ערך הערתך לגבי גרנט).

    איזור היורו רק מסמל את היתרון של וואן על פני ערוץ הספורט כל העונה.

    קבל את איזור הליגה הארנטינאית בערוץ הספורט : אין דבר כזה לידיעתך….

    קבל איזור של ליגה (נידחת יחסית) שמשודרת בערוץ הספורט, אך מקבלת במה ראויה בוואן : http://www.one.co.il/c.aspx?target=%2Fsitectr2%2Easp%3FCategoryID%3D3%26TableID%3D803%26TeamID%3D0%26PlayerID%3D0%26Season%5FID%3D07%2D08%26nocache%3D1

    לא בושה להודות שאפשר ללמוד דברים מסויימים (אבל רק אותם, כפי שרשמתי) מוואן.

    תמיס

    מאי 26, 2008 at 11:21 am

  6. תמיס, אחרי שהבנו איך ברצלונה עלתה ראשונה לגמר, אתה יכול לכתוב שורת התנצלות לאראל'ה ויסברג שכתב את הידיעה.. אגב, גם בידיעה של חגי סגל, כפי שהצגת גם מופיעה השורה שברצלונה היא הראשונה שהעפילה לגמר…

    שים לב לפרטים הקטנים, זה חשוב !

    בלי קשר, אחלה פוסט ותמשיך לעשות עבודת קודש כפי שאתה עושה.
    אה ועוד משהו, תבדוק לי אם זארה כבר התחילו לעשות מכירת סוף עונה בקניון שאתה נמצא בו…חחח (-:

    צביקה פיק

    מאי 26, 2008 at 11:38 am

  7. מסכים עם צביקה פיק. תמיס אוהב אותך אבל חסרה לך הבנה בסיסית בספורט וזה בעייתי כשאתה כותב טור ביקורת.

    דני

    מאי 26, 2008 at 12:07 pm

  8. ועוד סוגיה לתמיס: אמנם יפה מצד "ישראל היום" שנתן לגיל לבנוני במה לתגובה. יחד עם זאת, ראוי היה להתייחס לסייפה של הדברים של לבנוני, שיורד על הכתבים של החינמון שמורידים דרינק בבראסרי במקום לבדוק עובדות.

    ההתבטאות האומללה הזאת של לבנוני מצביעה עליו ורק עליו, על הסגנון הנאלח שלו, ועל המרחק בין ההתאחדות לבין ממלכתיות ואיזון – מה שהיא באמת צריכה הייתה לעשות. מעניין אם לוזון יודע שכך מתבטא הדובר שלו.

    ולאלי סהר, זה גם לא לכבודך, יכולת להוריד את זה בעריכה, אלא אם רצית לחשוף את ערבתו של לבנוני ובכך בוודאי הצלחת!!!!

    דני

    מאי 26, 2008 at 12:11 pm

  9. איך החמצתם את הכניסה של אלי סהר בעופר שלח בפסקה האחרונה של טורו

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאי 26, 2008 at 12:43 pm

  10. במסיבת ההוקרה לרלף קליין היה חואן אנטוניו קורבלאן? מארזוראטי?

    כי על פי הכתבה בוואן קורבאלאן היה בערב, אבל מארזוראטי הוא זה שרואיין.

    http://www.one.co.il/Article/116681.html

    ועוד הערת אגב: שימו לב מה אומר מארזוראטי בכתבה (לא נגעתי):
    "רלף היה מאמן מקצועי וצנוע. לפני משחקים מול מכבי, המאמן שלנו אמר, כשאנחנו משחקים נגד קבוצות של קליין, אנחנו צריכים לשחק טוב, כי הן משחקות את הכדורגל הכי טוב באירופה".

    יאללה, תמיס, צילום מסך למחר

    סלים וארזה

    מאי 26, 2008 at 1:10 pm

  11. תיקון טעות שלי: מתברר שגם קורבלאן וגם מארזוראטי היו בערב הגאלה, רק שזה ממש לא ברור מהכתבה בוואן. אז את ההשלמות ביצעתי ב-NRG:
    http://www.one.co.il/Article/116681.html

    סלים וארזה

    מאי 26, 2008 at 1:21 pm

  12. תמיס, אתה שיכור? כמה טעויות יש לONE באיזור יורו…פה בכתבה של דין אלמס
    (שבמקומו אני מניח את המקלדת ועובר למשהו בו אני מבין)

    http://www.one.co.il/Article/07-08/3,29,0,0/115550.html

    "אך לצערו הוא לא ג'ורדן של הכדורגל משום ש-MG ניזון מהמאני טיים ולא איבד את הצפון כמו בקהאם."
    -MG?! מישהו פה צריך לחזור ללמוד אנגלית

    "ברור כי הישגיו של 'פוש דיוויד'"
    -בקס זכה להרבה כינויים אבל זה המצאה של מר אלמס

    "כיום, הוא בגלאקסי ואני יכול להגיד אישית שראיתי את הליגה הזו והיא נראית לי כמו בית זקנים מכל "
    -זאת כתבה? או הבעת דעה? ובכל מקרה נוסח של בן 15

    ואלה רק הדברים שהיה לי כח לרשום…

    ג'וני

    מאי 26, 2008 at 1:31 pm

  13. בואנה אתה

    יוסי

    מאי 26, 2008 at 1:46 pm

  14. לג'וני,

    בדיוק כמו שעכשיו יש כתבה טובה בערוץ הספורט ובוואן לא זה יכול להתהפך, אין זה משליך על איזור היורו כולו. לגיטימי שהכתבה אינה טובה ואני גם לא מופתע מכך. בעוד שאופירל'ה טענה יותר מפעם שאצלה נמצאים הכתבים הרציניים, המקצועיים והאיכותיים ביותר – קבל את תנאי הקבלה המחמירים להיות כתב בוואן : http://www.one.co.il/Wanted

    תמיס

    מאי 26, 2008 at 1:48 pm

  15. חתולים, חתולים גדולים וירוקים.

    ארטישוק הנקמה

    מאי 26, 2008 at 1:52 pm

  16. הארץ שוב עשו בית ספר עם כתבה – בכותרת הראשית – על צ'לסי וגילויים של דברים שהביאו לפיטורי גרנט. אותו כתב שכתב לפני שבוע שגרנט יפוטר וצדק. מילא אתה לא רואה את העיתון, אלא רק באינטרנט, מילא אתה לא מתייחס לזה, אבל להגיד שהם חלשים בדיוק בשני הדברים שהם חזקים בהם ולהחמיא לכתבת כדורסל אנמית על בוסאני. אתה שיכור.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאי 26, 2008 at 1:54 pm

  17. הכותרת הראשית באתר ערוץ הספורט (נכון ליום שני בצהריים) פשוט מביכה.
    במקום להתעלם מה"פרסום הראשון" באתר המתחרה שצוטטה על ידי תמיס, אודות סוכן זה או אחר שגויס לעבוד בשירותיו של שחקן זה או אחר, מחרה-מחזיק הערוץ, ומעלה בכותרת ענק כתבה ("פרסום ראשון" כמובן, איך אפשר בלי זה) בה מפריך כביכול סוכנו ה"אירופאי" של השחקן, את הטענות שהועלו על ידי סוכנו ה"ישראלי" (אני מקווה שהבנתי נכון, אני די מבולבל מכל הסוגיה המרתקת של איזו ספקולציה מועלית באיזה אתר שדיבר עם איזה סוכן של איזה שחקן).

    בקיצור, במקום להוביל, בחרו בערוץ דווקא להיגרר. חבל.

    רון מצא מטמון

    מאי 26, 2008 at 2:21 pm

  18. בוואן לא יכולה להיות כתבה טובה באיזור היורו מפני שאין להם כתבים טובים. איך בדיוק זה יכול להתהפך?! אתה מודע בכלל למה שקורה בעולם תקשורת הספורט ולבעייתיות המרכזית בוואן, קרי דחיקה החוצה של כתבים ועורכים איכותיים (ע"ע אמיר ענבר ויניב שימקוביץ' לדוגמא) על מנת להעניק למנהלת התוכן האחת והיחידה את הכוח הבלתי מוגבל? ולגבי עיצוב עמוד היורו, מביני עניין גדולים ממך בתחום האינטרנט כבר הפנימו שעיצוב פלאשי וצבעוני הוא אולי טוב לטווח הקצר, אולם אין תחליף לעיצוב פשוט, נוח ונגיש. לראייה, אתרי התוכן הפופולאריים ביותר בישראל הם וואלה וYNET הפשוטים ואילו NRG ה"חדשני" עד לפני חודש דשדש מאחור.
    מה גם שאתרים פונים למעצבים חיצוניים על מנת שיעצבו להם, אז אם כל כך חשוב לך העיצוב של וואן, תפרגן למעצב ולא לאתר.

    תמיס, עזוב אותך בחייך

    מאי 26, 2008 at 3:37 pm

  19. "הוא יבכר תמיד את הסנסציוני על פני החדשותי ואת השערורייתי על פני העובדתי והקונקרטי. החיבה שלו היא לכל מה שסובב את הספורט ונדמה לא אחת כי ענפי הספורט שהוא מסקר הם רק עילה עבורו לכתוב על הדברים שמעניינים אותו באמת: כל מה שאינו מתרחש במגרש עצמו. "\

    ככה כתב גולדן?? והשליחים עוד לא הגיעו?? צצצ יש חשש שהעורך דין מפקיר שמירה.

    דודו עזריה

    מאי 26, 2008 at 3:48 pm

  20. הכתבות של עריץ הספורט מביכות לא פחות. איזה אחד אדם מור שאין לו מושג וגם מתרגם גרוע . ה'סינריו'? תכתוב תסריט או לפחות סצנריו. ויואב בורוביץ' כהרגלו לא מבין דבר בכדורגל אבל ממשיך לכתוב על הענף. את וואן אני לא קורא , יש גבול, אבל הכתבות של העריץ איומות.

    דני

    מאי 26, 2008 at 4:06 pm

  21. לא ראיתי ביקורת "בטריבונה"… על כן כמה נקודות שלי…

    ובכן… ברוכים הבאים לחברי הפאנל…
    ברוך הבא קיפניס, ברוך הבא הפרסומאי ( אף פעם לא זוכר איך קוראים לו)…
    התוכנית התחילה מבולבלת ללא הנהגה והובלה… קופצים מהנבדל של יאני לגרנט ללווין לנימני דרך מי תרד וחזרה… אנדרלמוסיה שלמה ללא כיוון, סתמית ומעצבנת.

    הערות על הסדר-
    תודה לגברת שטראובר גבריאלי שנתנה הדגמה על חי כיצד הופכים פושרים להימורים. ניר לווין לא רוצה להעריך מי יירד והגברת אומרת קבל עם ומיקרופון "אל תעריך… תהמר…" ( למי שלא מבין ברזי הברנז'ה… כשבת של מי שלכאורה הוא ואחיו "מתעסקים" בהימורים… כן, זה לא נראה טוב… ואם היתה כאן אירוניה… אז היא חסרת טעם ולא ברורה).
    תודה לעורך של הכתבה המצולמת של קיפניס. אני מאוד אוהב את הדורז אבל אי אפשר לשים את השיר " ירח מעל אלבמה" כל פעם שרואים בריטים שותים בירה. זה קלישאתי, וזה סתמי, זה מיותר וזה מעביר מסר שונה לחלוטין על קהל האוהדים מאשר הם כך במציאות ( לפחות עם זה תסכים איתי קיפניס?).
    תודה לארי שמאי- בתכל'ס אתה תמיד משעשע אותי, אני חולה עליך כפרובוקטור… אבל לומר על הפתח שהוא ארגון שלום… זה קצת לא לעניין, לא קשור לספורט, וקצת לא קשור למציאות בה אנחנו חיים…
    תודה לפרסומאי ( שאני לא זוכר את שמו) שהבהיר את מה שכולם לא רצו לומר… מכבי פ"ת צריכה לרדת רק בגלל שלטון הלוזונים ( האמת הבוטה שלך היתה טובה יותר מהפחדנות בכתיבה שלי…)
    וסליחה מניר לווין שנאלץ לשבת לצד חברי הפאנל ולצעף עיניים, לקווץ גבות בכל פעם שניסו לומר שבחים בפניו או גידופים לפרצופו… "לטגן" את האורח בצורה כזאת היה ממש לא לעניין… ואני אפילו הייתי נבוך בשבילך.

    נקודה אחרונה לאביצה"ל רצון- לספורט בכלל וכדורגל בפרט יש מטרה חברתית מעבר לנרטיב. להסתכל על ניר לווין ולומר בפניו כי הוא הדרדר לנוער של מכבי… זו יריקה בפרצוף של הספורט, הספורטיביות, מורי הספורט, מחנכים, וכדורגלנים.
    אמירה כזאת מהווה זילזול מהותי בערך הספורט ומעידה כאלף מונים על תרבות הספורט אצלנו בארץ והתקשורת בפרט.
    אחרי אמירה כזאת אין לך כעיתונאי הזכות לדבר על התנהגות הקהל בארץ… לטוב ולרע.
    לתפיסתי, לקחת דורות של בני נוער ולחנך אותם לערכים של ניצחון, הפסד, כיבוד יריב, למידה מהצלחות, למידה מכשלונות והכי חשוב כי לפני שהם כדורגלנים הם בני אדם… זהו המהות בספורט. לומר " הדרדרות" על הליכה למקום כזה זו יריה ברגל של כולנו. ועל זה אתה צריך להתבייש מר רצון.

    יוסיי הכושי

    מאי 26, 2008 at 4:06 pm

  22. ליוסיי הכושי – על פי רוב אני מסכים עם דיעותיך, אבל הפעם לא.
    אפתח דוקא בהערת הסיום שלך לגבי אימון נוער. נכון שחינוך צעירים לתרבות ספורט והקניית יסודות כדורגל הוא מטרה נשגבת, אבל מבחינה מקצועית נטו מדובר בנסיגה לאחר שאימנת בבוגרים. להזכירך ניר לוין אימן קבוצות רבות בבוגרים כולל את שתי התל-אביביות הבכירות, ואף זכה בתואר או שניים. ניר לוין, כך עושה רושם, הוא אדם בעל אופי נוח (שלא לומר "חלש") ונוח למעסיקיו לנווטו למקום שהם רוצים בו.
    לגבי שאר הדברים: הנקודה שהעלית לגבי הבלבול בתוכנית, ושבעייניך הוא חולשה, בעיניי הוא נקודת חוזק. ואסביר: "בטריבונה" היא תוכנית יצרית שמבליטה את התשוקה שבכדורגל (ובסםורט בכלל) ועושה זו בצורה של דיונים שמתעלים לעתים קרובות לטונים גבוהים. בדיונים הללו יש לעיתים מכבר חד מנושא לנושא, ולעיתים נוצרים קישורים מעניינים בין נושאים שונים (לדוגמה – ספורט ושיווק כפי שנעשה בתוכנית מאמש בין אלי אוחנה, ניר לוין, אברהם גרנט – הצלחותיהם ותפישת הציבור אותם שהיא תוצאה של יכולת השיווק שלהם) וחבל שלא נעשתה נגיעה יותר משמעותית בנושא זה ביחוד לאור העובדה שהדר גולדמן (זה שמו של הפרסומאי שאינך זוכר) היה נוכח בפאנל.
    לגבי ארי שמאי – מסכים איתך בהחלט. הוא ממלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר בתוכנית זו. אין לו שני. לעיתים נבלעות היערותיו בבליל הצעקות ומי שמקשיב לו באוזן כרויה לעיתים שומע פנינים. ההערה שלו על הפת"ח כארגון שלום היתה על סמך העובדה שבעבר נחתמו עימם הסכמי שלום, זו היתה הערה עוקצנית וצינית וכך יש להתייחס אליה.
    באופן כללי האורחים אמש היו טובים: הן ניר לוין שיודע לשמור על פאסון גם בסביבה מתלהמת ומדבר לעניין, הן אלי יאני שבהחלט מדבר בצורה נעימה (אם כי מעט נוטה להאריך בדיבורו) והן שחר בן עמי – למרות שלא חידש מאומה. היה מקום להכנס עימו קצת יותר בעובי הקורה כדי להבין מדוע יצחק שום "לא היה מתאים לקבוצה" וכיצד חוסר התאמה זה בא לידי ביטוי. כמו כן היה מקום לנסות לקבל הסברים לסיבות כשלונו של גיא לוזון, שבהבאתו תמך עו"ד בן עמי ועדיין טוען שמדובר במאמן מצויין.
    כמה קצרים:
    ענבל גבריאלי היתה אתמול משעממת ולא תרמה לדיון.
    הסרטון של קיפניס חביב אך לא יותר מכך.
    הדר גולדמן ואראל סג"ל – טובים ותורמים לדיון אך בעוד שסג"ל ממלכתי, גודמן לעיתים נוטה לקיצוניות . חדיכה ממוסכמות דוגמת ארי שמאי ותורם בכך לקיום הדיון.
    פינתו של חמי אוזן מעולה כתמיד (פוגע בכל הנקודות החשובות, לא עושה הנחות).
    המבקר לא היה אתמול וטוב שכך.

    alficon

    מאי 26, 2008 at 5:33 pm

  23. אלפיקון- תודה על התגובה המנומקת.

    אני בהחלט מקבל את זווית הראיה שלך לגבי מרבית הנושאים.
    לגבי הדר ג'- כנראה הציניות לא היתה ברורה מספיק… רציתי להבהיר כי הוא חבר פאנל שממש לא משאיר חותם… ועל כן "שמו" פרח מזכרוני… לא הצלחתי להעביר את המסר…
    לגבי נושא ה"ירידה" לנוער של לווין- אני מסכים לניתוח שלך על אופיו וכו'… לא מסכים לביקורת על זוית התנועה… אוי לאיש ספורט אם יתייחס לעבודה שלו בזילזול כמו שהפגין אביצה"ל. אם לבלוג הזה יש נרטיב- זהו הנרטיב! ( לדעתי, כן!)הרומנטיקה והתמימות שבספורט. חזרה למקורות, יוצרים סיפור מחדש. לא עוד צהוב, לא עוד דורסני, חלאס עם העסקונה וחאלס עם המקורבים.
    אמירה כזאת זה חינוך לדורסנות. זה חינוך לתבוסתנות. זה תמצית הרע שבספורט. נגד זה יוצאים כאן! לא?

    יוסיי הכושי

    מאי 26, 2008 at 6:13 pm

  24. יוסיי אולי אני תמים או טיפש אבל עד עתה סברתי שמטרת הבלוג היא ביקורת עיתונות ספורט על מנת לשפר את חווית צריכת הספורט אצל הקוראים / אוהדים. לא ידעתי שהבלוג הזה קשור לאנטי מכביזם ("לא עוד צהוב, לא עוד דורסני…" – ולא שיש לי חו"ח בעיה עם האג'נדה הזו).
    לצערי לא ממש הצלחתי לעקוב אחר דבריך ובייחוד השורה האחרונה "אמירה כזאת זה חינוך לדורסנות. זה חינוך לתבוסתנות. זה תמצית הרע שבספורט. נגד זה יוצאים כאן! לא?". לא ממש ברור לי איך קביעה של אבי רצון (אביצה"ל) שמדובר בהדרדרות או בירידה ברמה היא חינוך לתבוסתנות ובו בזמן גם חינוך לדורסנות. תמצית הרע שבספורט היא העדר הספורטיביות (מכירות משחקים, שופטים באדום, אינטרסנטים שונים שדוחפים שחקנים למקומות שלא מגיע להם בשביל רווח כלכלי, ונגד הביטוי בעיתונאי – "עיתונאות מטעם" לטעמי על הבלוג הזה לצאת. זו גם הסיבה שאחד האתרים סופג כאן ביקורת חוזרת ונשנית שכן הוא מייצג לכאורה קשר אפל בין ספורט לפלילים, ספורט לפוליטיקה, והרבה הרבה "עיתונאות מטעם".

    לו ניר לוין היה קם ואומר חד משמעית – תחום העניין הראשי שלי הוא בחינוך וטיפוח הדור הצעיר, ניחא. אבל הוא לא ממש אמר זאת ואני מבטיח לך קבל עם ועדה שלו היתה ניתנת לו הבחירה בין להמשיך לאמן את הבוגרים של מכבי (אפילו עם אבי נימני על הראש) לבין לנהל את מחלקת הנוער – היה ממשיך לאמן את הבוגרים. אין מה לעשות – החשיפה התקשורתית, ההתמודדות, המתחים, התקציבים, האתגרים וכן – גם המשכורת הגבוהה נמצאים כולם בבוגרים ולא בנוער.

    alficon

    מאי 26, 2008 at 7:30 pm

  25. מי היה מאמין
    http://b.walla.co.il/?w=/3050/1287853
    אם מישהו לא יתעורר שם בערוץ הספורט, אנחנו נוכל להמשיך להתלונן, אבל מישהו אחר יבנה את המציאות התקשורתית הספורטיבית.
    וסתם תהיה – מבחינת בעלויות צולבות ושאר ירקות ומאחר ומאז השיעור האחרון שהיה לי על בעלויות בעולם התקשורת עברו אי אילו שנים, האם מותר לקשת לעשות שיתוף פעולה עם אתר וואן שהוא בעצם בבעלותו של ידיעות? או ששיתופי פעולה באינטרנט אינם קשורים לבעלויות צולבות על מספר גופי תקשורת?

    Bugsy Boxer

    מאי 26, 2008 at 7:53 pm

  26. אם אתר קשת באמת רוצה להתפתח כאתר איכותי הדבר האחרון שהוא צריך זה שת"פ בנושאי ספורט עם האתר המתועב מס' 1.

    רונן

    מאי 26, 2008 at 9:58 pm

  27. שמע, אני לא עיתונאי ולא מתפרנס מהמילה הכתובה ( ונראה לי שטוב שכך…)… יחד עם זאת אעשה מאמץ להבהיר את דברי.
    ראשית- אין עבודה המבזה את בעליה.
    שנית- אני בטוח שאם השוק היה מאפשר הישארות של לווין בליגת העל- הוא לא היה מהסס.
    שלישית- אני מניח שאופיו הנוח יחד עם שכר הולם במקום מסודר- סגר לו את המשרה הזאת…

    לגבי האמירה של אביצה"ל- הטענה שלי היא שהבחירה של המילים, הטונציה, ההטעמה והמקום בו נאמרה אינם במקומם ( בלשון המעטה).
    אביצה"ל רצון אמור להיות עיתונאי/ פרשן/ פובליציסט שמקבל כסף מניהול קרקס בערוץ מדיה ציבורי. טענה שלו כי מעבר מאימון בוגרים לאימון נוער זו הדרדרות זו פגיעה בכול הסופרלטיבים שציינתי בתגובות הקודמות שלי.
    אכן הבלוג אמור להיות ביקורת תקשורת ספורט- אבל בוא לא נהיה תמימים- ביקורת חייבת תמיד להתייחס למבוקר ע"פ פרמטרים מסויימים ( שאינם בהכרח נחלת הכלל- וניתנים להבנה ולהשגות) ועל כן רצון לקרוא ספורט בכתיבה של מנחם לס… היא סוג של רומנטיקה. התייחסות לתחרות, כבוד ליריב, ערך של ניצחון, ערך של הפסד, לימודים מהצלחות וכישלונות… הן מונחים וערכים שעל פיהם מותר לי למדוד ולבקר, לשאוף ולהתאכזב. … אני גולש…
    הטיעון המרכזי שלי הוא שרצון לא יכול לומר את שאמר. הוא פוגע באמירתו בעולם הספורט שניתן, צריך וחובה להתייחס אליו כאל נרטיב חברתי ( שאיפה…).

    לגבי האמירה שלי על הדורסנות והרוע בספורט- הייתי צריך להוסיף בספורט הישראלי/ בחברה הישראלית. התפיסה כי כל תחרות היא חיים ומוות, התפיסה כי 1:0 זו תבוסה וכי האוייב הושפל, ה"אני ואפסי עוד" מגולמות כולן באמירה של רצון. ללכת לאמן נוער זו לא הדרדרות, זו גדולה, זה מצווה. כיו"ר התאחדות הייתי מחייב את כל השחקנים בסיום משחק לעמוד בעיגול האמצע, ללחוץ ידיים וללכת להודות לקהל ( כמו ברוגבי ובטניס)- זו אמירה חברתית, חינוך והבנה במהות של הספורט.

    ולגבי אנטי מכביזם- אכן זוהי שאיפה וזהו ערך… ( ואהבתי אפילו את התגובה של ארזי יו"ר בית"ר אחרי ההפסד להפועל ת"א- " על מנת ללמוד איך לנצח- צריך לדעת איך להפסיד)… ואת זה אביצה"ל רצון צריך ללמוד.

    יוסיי הכושי

    מאי 26, 2008 at 10:05 pm

  28. השידורים של עריץ הספורט הן בושה וחרפה. לעגו לנו עם השידורים של הליגה האיטלקית הצרפתית הארגנטינאית והגרמנית כשכל שבת סיבבו אותנו עם הלייב והחינמי.
    רק עם הספרדית לא העזו להתעסק אבל בטח בשנה הבאה זה גם יגיע כי מה כבר יישאר להם???????
    רואים למה לבנוני נלקח לתפקיד על ידי הלוזוניה של ההתאחדות, יורד לנמוך לאישי ולמתלהם. במקום להוציא תגובה לקונית קצרה שמציגה את העובדות כפי שהוא טוען הוא מתנפל על העיתונאים והרגלי השתייה והבילוי שלהם.
    הפרסומים הראשונים של וואן זה בדיחה עצובה. עושים בדיחה מהחלטורה. סוכן מקורב שמקבל ייצוג של שחקן את מי זה מעניין? חוץ מבעלי קבוצות?

    חומוס צ'יפס סלט

    מאי 27, 2008 at 8:29 am


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: